2012. szeptember 10., hétfő

A tudatos örömgyűjtők lapja

öröm mandala :)
Első gondolatom az volt, hogy alkotás öröméről írok, valahogy aztán mégse jött az ihlet. Ezért beírtam a google-be. Ez általában bejön. :D Igen most is.
Rátaláltam A tudatos örömgyűjtők lapjára. Micsoda ötlet!!!
Számodra mennyire fontos a tudatosság? Egyáltalán mi az, hogy tudatosnak lenni?
Az én olvasatom szerint tudatosnak lenni, annyi, mint jelen lenni. Jelen lenni az életünkben, felelősséget vállalni a tetteinkért, szavainkért, életünkért. Az öröm az mindenki számára más, ami érdekes, hogy nem mindenki veszi észre. Sokszor elsiklunk az örömteli pillanatok felett, mert már a következő órára, találkozóra, vagy a következő nap körül forognak a gondolataink. Azt veszem észre, s ez alól bizony én sem vagyok kivétel, hogy a napunk nagy részében a múltról beszélünk vagy arról, hogy mi lesz a jövőben. Tervek és emlékek. Hm... régebben, mindig rosszul éreztem magam attól, hogy nem emlékeztem eseményekre amikre pedig mindenki, s igen ott voltam. :D Ma már nem bánom, sőt tudatosan felejtek el dolgokat. Nem fontosak a számomra. Az elmúlt idők tapasztalatai, melyek alapján félünk, vagy egész elméleti rendszereket építünk fel magunkban. Nos... amikor felbukkannak, azon nyomban szólítsuk fel őket, távozásra, mert ez nem az ő idejük. Ez most van és más a helyzet. Az ő idejükben már megtanultuk remélhetőleg a leckét és elvileg most másképp cselekszünk. S itt jön a képbe az öröm. Bizony, mert az öröm felbukkan, ha jelen vagyunk. Neked mi okoz örömet? Én elgondolkoztam, hogy nekem mi okoz örömet... s amikor rábukkantam erre a honlapra, rájöttem, hogy én gyűjtő lettem. Mert én is gyűjtöm az örömet. :D
Mondani szokás, hogy a pohár félig tele van. Nos azon kívül, hogy jelen vagy, ott van még a hozzáállás kérdése. Csak pozitívan!!! Igen ez egy másik világ! Érdekes, hogy a pozitív hozzáállás és a jelenlét milyen dolgokat vonz magához.
Ha megengeded megosztom veled, hogy nekem mi okoz örömet.
Örömet okoz, amikor a nap felé fordítom az arcom és és érzem a bőrömön a nap sugarait. Az amikor valami felkelti a figyelmemet és olyan érdeklődéssel figyelem, mint amikor gyerekkorunkban mindent tanulmányoztunk, mert megakartuk ismerni a dolgokat olyannak amilyenek. Örömet okoznak az illatok és az ízek, az amikor főzök valami finomat és aztán számomra ínycsiklandó módon tálalom és elfogyasztom. Örömet okoz számomra a mozgás. Örömet okoz a saját társaságom, szeretek magammal lenni. :D Ugyanilyen öröm mások között lenni és örülni egymás különbözőségeinek és elfogadni azokat. Számomra örömet okoz mások öröme. Egy dallam, a kacagás hangja, vagy amikor a szél a hajamba kap. hm... tulajdonképpen számomra örömet okoz az élet! :)

Neked mi okoz örömet?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése